• nowe pomysły

    Według rozmówców barierę rozwoju turystyki stanowią regulacje dotyczące bezpieczeństwa ruchu po wodach morskich i obowiązek posiadania odpowiednich patentów.Nie znam się ani na transporcie wodnym, ani na ekonomii. Tym niemniej czytałem, że port w Elblągu powinien być uzupełnieniem portu w Gdańsku i przejąć od niego ruch towarowy z małych i średnich jednostek, zapychających nabrzeża Gdańska. Brzmi to dość rozsądnie. Ale czy NIK zechce to wziąć pod uwagę, skoro koncentruje sie on na polityce? Kapitanat portu Nowy Świat wymaga od żeglarzy komunikowania się przez radio UKF. W samym porcie przy śluzie Nowy Świat nie można zacumować na wypoczynek i plażowanie - a to oczywista konsekwencja tego, że celem inwestycji jest ruch towarowy.

    Jednak w związku z dużym zainteresowaniem rejsami rekreacyjnymi przez przekop, eksperci Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego planują uaktualnienie map o szlakach wodnych w regionie. Miał być strategicznym oknem na świat, uniezależniającym nas od Rosji, a stał się kanałem wodnym sporadycznie wykorzystywanym przez pasjonatów żeglarstwa i motorowodniaków. Brawo Panie Kaczyński, brawo....Pomijając już milionowe straty, które nie będą możliwe do odrobienia w ciągu najbliższych kilku dziesięcioleci, to przekop spowodował nieodwracalne szkody w przyrodzie Mierzei Wiślanej. Brak możliwości migracji zwierząt dziko żyjących spowoduje w najbliższym czasie osłabienie poszczególnych gatunków i ich populacji, co w konsekwencji przyczyni się do zmniejszenia ilości występujących na Mierzei Wiślanej zwierząt. No, ale cóż, skoro dla niektórych ludzi, najważniejsze są wizje ( chore i to bardzo) i utopijne pomysły, które skierowane są głównie na potrzeby propagandowe, gdzie żadne inne względy nie są ważniejsze od partyjnego zapotrzebowania na sukces. Tak Panie Kaczyński, odniósł Pan sukces, ale zgoła inny, od tego który Pan zakładał. Poprzez swoją indolencję, zakłamanie i oderwanie od rzeczywistości, wyzwolił Pan w społeczeństwie sprzeciw i bunt przeciwko temu nieudacznictwu i marnotrawstwu oraz zakłamaniu. Przekop Mierzei Wiślanej pozostanie niestety na lata symbolem autorytarnej władzy PiS i jej nieudolnych prób ( na całe szczęście ) wprowadzenia jednowładztwa i zamordyzmu. udrażnianie rur Pruszków  Wasz czas ( czas PiS u) Panie Kaczyński dobiega końca, tak jak i Pana czas na tym świecie. Przegrana prawicowej doktryny oznacza dla tego kraju szansę na rozwój i powrót na drogę demokratycznego państwa prawa, będącego w pełni prawnym członkiem Unii Europejskiej. Panie Kaczyński to już koniec... czas przejść na emeryturę, bo wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że nie powinien Pan mieć już jakikolwiek wpływ na Państwo i jej obywateli.Przejście będzie opisane jako część wodnej trasy pętli Żuław. W Elblągu ma kończyć się szlak wodny, którego początek jest w Niemczech. W pierwszych szacunkach z 2016 roku przekop miał kosztować 880 mln zł, ale finalnie (na koniec kwietnia 2022) ta kwota zdążyła wzrosnąć do blisko dwóch miliardów złotych. Kontrolerzy ustalili także, że z naruszeniem przepisów wydano 213 mln zł.

    Całą serię wątpliwości wyliczają autorzy raportu Najwyższej Izby Kontroli. I tak np. wskazują też, że do zakończenia niezbędnych prac infrastrukturalnych w porcie w Elblągu nie będą tam mogły zawijać statki morskie.Kontrolerzy NIK zastrzegli, iż nie badali samej zasadności realizacji budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W raporcie pada jednak sformułowanie, że już na etapie planowania inwestycja "nie miała szans na osiągnięcie w zaplanowanym czasie głównego, czyli zapewnienia bezpieczeństwa i wzrostu dobrobytu w regionie. Jej wartość znacznie przekroczyła granicę opłacalności".

    Według części ekspertów jest jednak zbyt wcześnie, aby przesądzać, jakie zyski przysienie budowa drogi wodnej do Elbląga. I ostatecznie - czy w ogóle była opłacalna.

    - Inwestycji ciążył fakt, że politycy ubierali ją w hasła, że to jest narodowe i patriotyczne. Mówiono o sztandarowej inwestycji PiS, a należało wykazać, że budujemy dla pieniędzy i stworzenia szansy regionowi. Jeśli budowa zostanie ukończona, towary do transportowania do i z Elbląga się znajdą. Jestem tego pewien - komentuje Daniel Kotur, kapitan żeglugi śródlądowej (gdy rozmawiamy, transportuje barką towary do portu w Gandawie w Belgii).

    - Sam jestem dowodem na prawdziwość tej tezy, ponieważ pływam po małych, średnich, i dużych portach Europy Zachodniej. Codziennie wyrabiam kilometry, nie mając ani jednego dnia przestoju. Za to w Polsce, zawsze na przekór, nie - nie opłaci

    - Uwzględniając głosy środowisk żeglarzy, analizujemy możliwości, budowy przystani przy przekopie Mierzei Wiślanej oraz rozbudowy portów w Kątach Rybackich i Piaskach. Środki mogłyby pochodzić z programu fundusze europejskie dla Pomorza na lata 2021-2027


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :