• przekopane

    "Nieopłacalna droga donikąd, miliony wydane niezasadnie. Przekop przez Mierzeję był od zarania skazany na porażkę i nie mógł zwiększyć bezpieczeństwa w regionie" - w ten sposób Najwyższa Izba Kontroli podsumowała ustalenia z kontroli "budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską".Przedsiębiorca uważa, że na wydatek dwóch mld zł na inwestycję w przekop trzeba spojrzeć z perspektywy zysków lokalnej społeczności. Jego zdaniem pojawili się nowi turyści, zostawiają pieniądze w lokalnych biznesach, a gminach nad Zalewem Wiślanym rosną ceny działek.

    - Być może kalkulacje, że inwestycja zwróci się opłat na śluzowanie statków była nieco na wyrost. Za wcześnie, aby, to oceniać, gdy nie ma jeszcze drogi do portu w Elblągu. Natomiast my już zyskujemyPo tym sezonie prywatni właściciele działek budują nowe domki na wynajem. Słyszałem, że firmy czarterowe kupują nowe jachty. Dotąd nasz region był na uboczu ruchu turystycznego, pozostawał nieodkryty, teraz to się szybko zmienia. Zalew Wiślany może być równie popularny niczym Mazury

    przekopane

    Podkreśla, że w przyszłych wyborach samorządowych chce kandydować burmistrza Fromborka. Ma plan - jeszcze go nie ujawnia - jak wypromować miasto dzięki przekopowi Mierzei Wiślanej.

    To jedna z sztandarowych inwestycji PiS. Krytyka tego pomysłu dla niektórych posłów opcji rządzącej była równoznaczna z popieraniem Rosji. Zresztą do dziś na stronach rządowych są analizy mówiące, że "przekop Mierzei jest celem rosyjskiej propagandy".

    Z tezą o drodze donikąd nie zgadzają się jednak środowiska żeglarzy i motorowodniaków z okolic Zalewu Wiślanego. Oni - jako pierwsi i jedyni - na inwestycji zarabiają. Uważają, że przekop już w pierwszym sezonie wakacyjnym przyciągnął do regionu rzesze turystów: nie tylko plażowiczów z sąsiednich kurortów, ale żeglarzy i właścicieli jachtów motorowych. Choć miało być inaczej, to jednak turystyka staje się "pierwszym namacalnym jego uzasadnieniem". Tego ważniejszego, gospodarczego uzasadnienia jeszcze nie ma - bo nie ukończono drogi wodnej do portu w Elblągu.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :