• Wszystkie dyrektywy za Odry banda ryżego wprowadzi w Polsce ! Najszybciej te dobre dla Niemiec , bo dobrych dla Polski nie będzie ! Za rok /dwa będziemy znów jeździć do Niemiec do pracy , żeby zarobić na chleb Co oni liczą, że jak nauczycielom dadzą ochłapy to oni polecą na zakupy. My z żoną zamierzamy w ciągu trzech lat spłacić do końca kredyt za dom który wybudowaliśmy własnymi rękami 15 lat temu, zachowując wydatki konsumpcyjne na nie zmienionym poziomie.I dlatego zawsze drwiłem z tych antyniemieckich patriotów cieszących się z kiepskich notowań gospodarki Rzeszy. Mamy drogi gaz i paliwo (nazywa się to dywersyfikacją), https://udraznianie.ovh/cisnieniowe-udraznianie-rur-ozarow/ mamy jednego dużego wroga, który do tej pory był raczej neutralny a czasem nawet wyciągał do nas niedźwiedzią łapę.Aby port w Hamburgu nie podupadł z powodu dużego portu w Świnoujściu to podobno należy zrobić Park Narodowy na terenach Dolnej Odry.Tym sposobem nikt nie będzie inwestował w infrastrukturę Odry.Nasz Premier z pocałowaniem ręki się na to zgodzi.Oczywiście lotniska też nie będzie budował bo po co skoro jest w Berlinie.

    spojrzenie na sytuację

    No i mamy drugiego potencjalnego mniejszego wroga, który obecnie jest przyjacielem i który posiada miliony przedstawicieli swojej V kolumny wśród nas. Lepiej być mężem stanu małego państwa - jak Orban niż oszołomem na czele chudego, kartonowego mocarstwa z przynajmniej dwoma uzależnionymi ministrami (jeden od alkoholu drugi od kokainy) oraz Ministrem Obrony Narodowej, przy ktorym Duda to Stallone.Rudy będzie wysyłał za darmo. Przecież musi zrewanżować się za pomoc zza Odry. Już zaczął, patrz park narodowy na Odrze. Potem zasypie przekop przez Mierzeję bo Putin też był zły.  Dlaczego jeden zbir może tak szkodzić Polsce ludzie gdzie wy żyjecie .To niedługo narobią wam na głowy i powiecie że grad pada. Nie wolno do tego dopuścić .Zamiast gadać ,łazić to trzeba siłowo wyplenić zdrajców Polski.Konstytucja? A co to takiego? "Bundestag poparł rządowy wniosek o zawieszenie konstytucyjnego limitu na nowe zadłużenie w 2023 roku (tzw. hamulec długu), czwarty rok z rzędu." Czyli jest konstytucyjny  udrażnianie zlewu ożarów  limit, ale można go zawiesić...Podatek na paliwa w wysokości 13% od nowego roku. Dlaczego i po co? oto jest pytanie. Podatek ten wpłynie do UE a ta w prezencie do tuskom 5 mld euro na zieloną energię czytaj wiatraki niemieckie za pieniądze Polaków.Śmieją się z Orbana,że trzyma z kacapami .Może żle robi,ale jest tak uzależniony od surowców ruskich,że nie ma innego wyjścia,a Unia jakoś im nie pomaga w tym temacie.Orban powiedział,że nie będzie przyjmował żadnych migrantów i pieniędzy też nie będzie płacił.Gdyby tak nasz rząd zrobił to samo to pomysł na relokację by padł.Nasz premier oczywiście się nie postawił bo jak mówi chce być przy stole unijnym.Nikt potulnych baranków nie będzie szanował i nikt z ich zdaniem nie będzie się liczył bo wie że na wszystko się zgodzi.


    votre commentaire
  • Nastroje nad Renem wciąż są fatalne. Indeks Ifo w grudniu nieoczekiwanie obniżył się do 86,4 pkt., choć rynek spodziewał się wyniku 87,7 pkt., kończąc tym samym trzymiesięczny okres poprawy nastrojów.Co więcej, trzeba także wspomnieć o ostatnim kryzysie fiskalnym wynikającym z werdyktu Trybunału Konstytucyjnego. Zakwestionował on przesunięcie niewykorzystanych środków pandemicznych na wydatki klimatyczne.

    – Bundestag poparł rządowy wniosek o zawieszenie konstytucyjnego limitu na nowe zadłużenie w 2023 roku (tzw. hamulec długu), czwarty rok z rzędu. Decyzja ta podniosła limit przyrostu zadłużenia netto z 45,6 mld do 70,6 mld euro – wskazuje ING.Najlepsze jest zawsze to stwierdzenie - więcej będziemy importować jak eksportować. O ile spadnie eksport wzrośnie bezrobocie, zmaleje siła nabywcza, jak siła nabywcza to też spadnie import. To jest powiązane i debilne wywody pseudo naukowców drukujących tylko sieje zamęt. Nie będę dowodził teraz kto i ile jak wygląda import-eksport polska-

    To niezwykle ważny aspekt, bo niejako wiąże też ręce rządowi w sprawie kolejnych impulsów fiskalnych.No cóż , lider PO będzie z całych sił pomagać gospodarce niemieckiej oczywiście kosztem Polski.Przykładem była ustawa wiatrakowa, która dzięki aktywiszcze i TVP PiS została wstrzymana.Przykładem może być przyjmowanie nielegalnych migrantów aby odciążyć Niemcy.Przykładem może być te 5 mld euro z UE, które zostaną wydane na niemieckie wiatraki aby uratować podupadający przemysł wiatrakowy. I takich znanych i nieznanych (ukrywanych przed społecznąścią) działań jest dużo.

    słuszne wnioski

    W przemyśle wyraźnie pogorszyła się ocena sytuacji bieżącej, z trudnościami borykają się przede wszystkim branże energochłonne. W handlu raportowano, że obroty w okresie świątecznym są raczej rozczarowujące, co stanowi odzwierciedlenie słabej kondycji sektora konsumenckiego i może sugerować, że dynamika sprzedaży detalicznej w grudniu pozostanie ujemna.Dobrze ze miejscowi nie chcą pracować u Bauera wiec setki lat pielęgnowana tradycja na saksy będzie kontynuowana.Polacy poezadnie dorobią.Minimalna płacą na godzinę 12,41 €.NIe jest to wspaniale.

    Według ekspertów ING Banku Śląskiego w 2024 r. nad rządem Olafa Scholza wciąż będzie utrzymywało się ryzyko stagnacji gospodarczej lub płytkiej recesji.


    votre commentaire
  • Według rozmówców barierę rozwoju turystyki stanowią regulacje dotyczące bezpieczeństwa ruchu po wodach morskich i obowiązek posiadania odpowiednich patentów.Nie znam się ani na transporcie wodnym, ani na ekonomii. Tym niemniej czytałem, że port w Elblągu powinien być uzupełnieniem portu w Gdańsku i przejąć od niego ruch towarowy z małych i średnich jednostek, zapychających nabrzeża Gdańska. Brzmi to dość rozsądnie. Ale czy NIK zechce to wziąć pod uwagę, skoro koncentruje sie on na polityce? Kapitanat portu Nowy Świat wymaga od żeglarzy komunikowania się przez radio UKF. W samym porcie przy śluzie Nowy Świat nie można zacumować na wypoczynek i plażowanie - a to oczywista konsekwencja tego, że celem inwestycji jest ruch towarowy.

    Jednak w związku z dużym zainteresowaniem rejsami rekreacyjnymi przez przekop, eksperci Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego planują uaktualnienie map o szlakach wodnych w regionie. Miał być strategicznym oknem na świat, uniezależniającym nas od Rosji, a stał się kanałem wodnym sporadycznie wykorzystywanym przez pasjonatów żeglarstwa i motorowodniaków. Brawo Panie Kaczyński, brawo....Pomijając już milionowe straty, które nie będą możliwe do odrobienia w ciągu najbliższych kilku dziesięcioleci, to przekop spowodował nieodwracalne szkody w przyrodzie Mierzei Wiślanej. Brak możliwości migracji zwierząt dziko żyjących spowoduje w najbliższym czasie osłabienie poszczególnych gatunków i ich populacji, co w konsekwencji przyczyni się do zmniejszenia ilości występujących na Mierzei Wiślanej zwierząt. No, ale cóż, skoro dla niektórych ludzi, najważniejsze są wizje ( chore i to bardzo) i utopijne pomysły, które skierowane są głównie na potrzeby propagandowe, gdzie żadne inne względy nie są ważniejsze od partyjnego zapotrzebowania na sukces. Tak Panie Kaczyński, odniósł Pan sukces, ale zgoła inny, od tego który Pan zakładał. Poprzez swoją indolencję, zakłamanie i oderwanie od rzeczywistości, wyzwolił Pan w społeczeństwie sprzeciw i bunt przeciwko temu nieudacznictwu i marnotrawstwu oraz zakłamaniu. Przekop Mierzei Wiślanej pozostanie niestety na lata symbolem autorytarnej władzy PiS i jej nieudolnych prób ( na całe szczęście ) wprowadzenia jednowładztwa i zamordyzmu. udrażnianie rur Pruszków  Wasz czas ( czas PiS u) Panie Kaczyński dobiega końca, tak jak i Pana czas na tym świecie. Przegrana prawicowej doktryny oznacza dla tego kraju szansę na rozwój i powrót na drogę demokratycznego państwa prawa, będącego w pełni prawnym członkiem Unii Europejskiej. Panie Kaczyński to już koniec... czas przejść na emeryturę, bo wszystkie znaki na niebie i ziemi mówią, że nie powinien Pan mieć już jakikolwiek wpływ na Państwo i jej obywateli.Przejście będzie opisane jako część wodnej trasy pętli Żuław. W Elblągu ma kończyć się szlak wodny, którego początek jest w Niemczech. W pierwszych szacunkach z 2016 roku przekop miał kosztować 880 mln zł, ale finalnie (na koniec kwietnia 2022) ta kwota zdążyła wzrosnąć do blisko dwóch miliardów złotych. Kontrolerzy ustalili także, że z naruszeniem przepisów wydano 213 mln zł.

    Całą serię wątpliwości wyliczają autorzy raportu Najwyższej Izby Kontroli. I tak np. wskazują też, że do zakończenia niezbędnych prac infrastrukturalnych w porcie w Elblągu nie będą tam mogły zawijać statki morskie.Kontrolerzy NIK zastrzegli, iż nie badali samej zasadności realizacji budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W raporcie pada jednak sformułowanie, że już na etapie planowania inwestycja "nie miała szans na osiągnięcie w zaplanowanym czasie głównego, czyli zapewnienia bezpieczeństwa i wzrostu dobrobytu w regionie. Jej wartość znacznie przekroczyła granicę opłacalności".

    Według części ekspertów jest jednak zbyt wcześnie, aby przesądzać, jakie zyski przysienie budowa drogi wodnej do Elbląga. I ostatecznie - czy w ogóle była opłacalna.

    - Inwestycji ciążył fakt, że politycy ubierali ją w hasła, że to jest narodowe i patriotyczne. Mówiono o sztandarowej inwestycji PiS, a należało wykazać, że budujemy dla pieniędzy i stworzenia szansy regionowi. Jeśli budowa zostanie ukończona, towary do transportowania do i z Elbląga się znajdą. Jestem tego pewien - komentuje Daniel Kotur, kapitan żeglugi śródlądowej (gdy rozmawiamy, transportuje barką towary do portu w Gandawie w Belgii).

    - Sam jestem dowodem na prawdziwość tej tezy, ponieważ pływam po małych, średnich, i dużych portach Europy Zachodniej. Codziennie wyrabiam kilometry, nie mając ani jednego dnia przestoju. Za to w Polsce, zawsze na przekór, nie - nie opłaci

    - Uwzględniając głosy środowisk żeglarzy, analizujemy możliwości, budowy przystani przy przekopie Mierzei Wiślanej oraz rozbudowy portów w Kątach Rybackich i Piaskach. Środki mogłyby pochodzić z programu fundusze europejskie dla Pomorza na lata 2021-2027


    votre commentaire
  • "Nieopłacalna droga donikąd, miliony wydane niezasadnie. Przekop przez Mierzeję był od zarania skazany na porażkę i nie mógł zwiększyć bezpieczeństwa w regionie" - w ten sposób Najwyższa Izba Kontroli podsumowała ustalenia z kontroli "budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską".Przedsiębiorca uważa, że na wydatek dwóch mld zł na inwestycję w przekop trzeba spojrzeć z perspektywy zysków lokalnej społeczności. Jego zdaniem pojawili się nowi turyści, zostawiają pieniądze w lokalnych biznesach, a gminach nad Zalewem Wiślanym rosną ceny działek.

    - Być może kalkulacje, że inwestycja zwróci się opłat na śluzowanie statków była nieco na wyrost. Za wcześnie, aby, to oceniać, gdy nie ma jeszcze drogi do portu w Elblągu. Natomiast my już zyskujemyPo tym sezonie prywatni właściciele działek budują nowe domki na wynajem. Słyszałem, że firmy czarterowe kupują nowe jachty. Dotąd nasz region był na uboczu ruchu turystycznego, pozostawał nieodkryty, teraz to się szybko zmienia. Zalew Wiślany może być równie popularny niczym Mazury

    przekopane

    Podkreśla, że w przyszłych wyborach samorządowych chce kandydować burmistrza Fromborka. Ma plan - jeszcze go nie ujawnia - jak wypromować miasto dzięki przekopowi Mierzei Wiślanej.

    To jedna z sztandarowych inwestycji PiS. Krytyka tego pomysłu dla niektórych posłów opcji rządzącej była równoznaczna z popieraniem Rosji. Zresztą do dziś na stronach rządowych są analizy mówiące, że "przekop Mierzei jest celem rosyjskiej propagandy".

    Z tezą o drodze donikąd nie zgadzają się jednak środowiska żeglarzy i motorowodniaków z okolic Zalewu Wiślanego. Oni - jako pierwsi i jedyni - na inwestycji zarabiają. Uważają, że przekop już w pierwszym sezonie wakacyjnym przyciągnął do regionu rzesze turystów: nie tylko plażowiczów z sąsiednich kurortów, ale żeglarzy i właścicieli jachtów motorowych. Choć miało być inaczej, to jednak turystyka staje się "pierwszym namacalnym jego uzasadnieniem". Tego ważniejszego, gospodarczego uzasadnienia jeszcze nie ma - bo nie ukończono drogi wodnej do portu w Elblągu.


    votre commentaire
  • Rząd nie planuje nominalnego podwyższenia podatków od 2023 r., ale i tak zapłacimy wyższe daniny niż dotychczas. Wiele opłat jest bowiem powiązanych z inflacją lub płacą minimalną. Za kieszenie mogą łapać się palacze papierosów czy posiadacze nieruchomości. Na baczności muszą się mieć także sprawcy wykroczeń drogowych i skarbowych. Mandaty i grzywny wzrosną drakońsko.2023 r. wydrenuje nasze kieszenie. I to bardzo. Bo chociaż w przepisach podatkowych niewiele się zmienia, to inflacyjną czkawkę będziemy odczuwać jeszcze długo. Wiele podatków i opłat jest bowiem powiązanych ze wskaźnikami inflacyjnymi.Dodał, że ta kwestia mogłaby być podnoszona przy rozmowach o odblokowaniu pieniędzy z KPO dla Polski. Według ustaleń "Rzeczpospolitej" KE domaga się przywrócenia stawki VAT, ale nie określa jej wysokości, tylko minimalny próg. A ten ustala na poziomie 5 proc., a nie 23 proc., jak planuje rząd.Bez względu na to, czy VAT na paliwo wzrośnie, to żywność i tak najprawdopodobniej zdrożeje. Producenci żywności przerzucą bowiem wyższe koszty produkcji – wynikające z wyższych cen energii i płac – na odbiorców. Od przyszłego roku w górę pójdzie też m.in. podatek rolny, którego stawka jest uzależniona od cen żyta. A te w ostatnich kwartałach stale rosły.

    przyszły rok

    W gospodarstwie rolnym, które do tej pory płaciło 153,7 zł podatku rolnego od hektara, maksymalna opłata od 2023 r. wzrośnie do 185,12 zł od hektara. O tym, jaki to będzie podatek, ostatecznie zdecydują gminy.

    Największym ciosem w nasze kieszenie będzie przywrócenie w 2023 r. stawki 23-proc. VAT na paliwo (obecnie jest to 8 proc.). To pociągnęłoby za sobą m.in. wzrost wszystkich cen, w tym żywności. Mimo że ceny na podstawowe artykuły spożywcze są zamrożone do połowy przyszłego roku.

    Co prawda Sejm zdecydował 1 grudnia o przedłużeniu obniżonego VAT na paliwo do końca czerwca 2023 r., jednak rząd już zapowiada, że utrzymanie takiego rozwiązania może być niemożliwe, bo Komisja Europejska może zmusić Polskę do przywrócenia regularnej stawki podatku.


    votre commentaire